Proces malowania felg z toczeniem CNC frontów BMW X5 R20
Proces malowania felg z toczeniem CNC frontów BMW X5 R20 do oryginalnego koloru Ferric Grey.
Felgi trafiły do nas od stałego klienta i początkowo mieliśmy pewne wątpliwości co do wyboru koloru i rozwiązania lakierniczego dla tych felg. Zaproponowaliśmy opcje czarne, matowe i błyszczące, gdyż większość naszych prac związanych z koloryzacją felg dla BMW kończy się decyzją o malowaniu na czarno :) oczywiście na błyszcząco. Te felgi to jedne z najtrudniejszych prac wykonywanych w naszym serwisie.
- Demontaż opon typu Run Flat. Nie jest tajemnicą, że demontaż i montaż tego typu opon wymaga doświadczenia i specjalistycznego sprzętu. Istnieje ryzyko uszkodzenia opony lub jeszcze większego uszkodzenia felgi na maszynie za 4 000 zł.
- Następnie sprawdziliśmy czy felgi są proste, w naszym przypadku wyprostowane zostały trzy felgi. Co ważne, aby wykonać toczenie CNC, felgi muszą być idealnie proste - takie, jakie wyszły z fabryki.
- Po wyprostowaniu felg następuje chemiczne zmycie lakieru, a pozostały lakier usuwany jest w kabinie do śrutowania.
- Po oczyszczeniu diagnozuje się uszkodzenia. Ważne jest, aby bardzo dokładnie ocenić, w którym miejscu należy uzupełnić pustki do kolejnego toczenia. Jeśli w jakimś miejscu zabraknie metalu, to zostanie tam po prostu plama farby, która wypełniła pustkę.
- Metal jest przyspawany do uszkodzonych miejsc, a następnie nadmiar metalu spawalniczego jest szlifowany. Trudność polega na tym, aby nie usunąć za dużo tego metalu. W przeciwnym razie cała praca jest na marne.
6. Najważniejszym krokiem jest nałożenie podkładu i farby. W naszym przypadku została zastosowana farba w płynie w kolorze Ferric Grey na bardzo płynny czarny podkład firmy Farco.
- Następnie wykonujemy toczenie frontowej części na specjalnej maszynie, gdzie od krawędzi felgi do środka przesuwa się frez z obracającą się tarczą.
- Ostateczny błyszczący wygląd i zabezpieczenie powłoki nadaje bezbarwny firmy IGP. Każdy polerowany lub toczony metal musi być zabezpieczony lakierem. W przeciwnym razie na powierzchni pojawią się plamy i smugi, a wkrótce powierzchnia felgi zacznie korodować.