Polerowanie felg w Warszawie
Polerowanie rantów bez lakieru.
Zalety:
- Wysoki stopień połysku;
- W przypadku uszkodzenia - naprawa na miejscu.
- Większa dostępność dzięki niższym kosztom pracy.
Wady:
- Stała pielęgnacja specjalnymi środkami, które zapobiegają utlenianiu i ciemnieniu felgi aluminiowej;
- Mycie tylko ręczne. Czyszczenie bezdotykowe jest przeciwwskazane;
- Od czasu do czasu konieczne jest odświeżanie polerowanej powierzchni ze względu na drobne zarysowania.
Polerowanie rantów lakierem ochronnym
Po polerowaniu nakładany jest lakier ochronny, jego zalety są opisywane poniżej:
- W zasadzie nie ma potrzeby ręcznego mycia samochodu;
- Nie ma potrzeby stosowania dodatkowych środków zapobiegających utlenianiu i ciemnieniu ranty;
Wady: Brak.
Polerowanie felg odbywa się na specjalnej maszynie z obróbką wstępną w postaci chemicznego wypłukania starej powłoki.
Polerowanie całych felg
Proces alternatywny do toczenia CNC w celu uzyskania błyszczącej powierzchni felgi. Charakteryzuje się jednolitym połyskiem (odbiciem). Toczenie diamentowe, z drugiej strony, charakteryzuje się poziomym delikatnym grzbietem i brakiem wyraźnego lustrzanego odbicia. Usługa ta jest również wykonywana na specjalnej maszynie przy pomocy różnych past i tarcz polerskich. Może być połączony z malowaniem proszkowym felg. Z reguły wraz z lakierem jest ona zawsze pokrywana lakierem ochronnym.
Ten sam zabieg wykonuje się na polerce wibracyjnej, przy pomocy stosowania różnych wypełniaczy plastikowych oraz ceramicznych. Proces polerowania jednej felgi na jednej polerce trwa około 24 godzin - około 8 godzin na każdy rodzaj wypełniacza!
Proces przygotowania felgi do tej usługi odbywa się bez piaskowania ani śrutowania. Markowe felgi są zawsze lepiej i szybciej polerowane niż tanie felgi odlewane, szczególnie w tańszym segmencie cenowym. Wynika to z jakości użytego metalu.
Bardzo trudno jest uzyskać doskonałe wyniki na felgach, które mają skorodowane powierzchnie czołowe i wewnętrzne. Niedoskonałości powierzchni będą się tylko powiększać wraz z pojawianiem się połysku po każdym etapie zabiegu.
Ten rodzaj polerowania jest najdroższy i najbardziej czasochłonny.
W pełni polerowane felgi, jak również polerowane ranty mogą się eksploatować z lakierami ochronnymi lub bez.
Wady i zalety eksploatacji są takie same jak w przypadku rant.
Cena za polerowanie rantów oraz całych felg
Rozmiar |
Toczenie frontów\rantów CNC* (4szt)
|
12-16 | od 400 zł |
17 | od 700 zł |
18 | od 800 zł |
19 | od 900 zł |
20 | od 1100 zł |
21 | od 1200 zł |
od 22 | od 1300 zł |
12-16 | od 1000 zł |
17 | od 1400 zł |
18 | od 1800 zł |
19 | od 2200 zł |
20 | od 2600 zł |
21 | od 3000 zł |
od 22 | od 3400 zł |